London

London med Calle, Jocke och Ellen 14/1 :D

Började med att stiga upp mitt i natten och bli hämtad av de andra i Ellens pappas bil runt 04.20. Sen checkade vi in, med endast handbagage (skönt!), och köpte oss en tidig frukost. Sen blev det lite bråttom så jag som inte växlat pengar sprang och gjorde det medan de andra ställde sig i kön till säkerhetskontrollen. Pep inte om mig som tur var! Man blir ju sjukt stressad då även fast man vet att man inte bär på något farligt :p Sen var det ännu en passkontroll för oss som skulle till gate 4-5 och sen lite väntan på att få gå på planet. Var en jättegullig liten kille som låtsades att en tidning var en gitarr som också skulle åka till London (:

Sen flög vi i typ två timmar, vart en riktigt knäpp landning där. Kändes som om vi studsa fram på landningsbanan :p Haha. Klev ur planet, gick en bit till passkontrollen, köpte lite godis och dricka och sen leta upp Stanstead Express-biljettautomaterna. Easy-piecy och sen var det bara att hoppa på tåget som var rätt sunkigt men okej. Åkte direkt och typ 55 minuter senare rullade vi in på Liverpool Street Station. Gick fel trots pappas beskrivning och råkade köpa endast tunnelbane-travelcard och inte tunnelbane- och buss-travelcard. Men funkade ju bra ändå!

Tog tunnelbanan till Oxford Circus och gick runt i affärerna där, sen bort mot Piccadilly Circus men såklart ett stopp på Starbucks halvvägs. mmm caramel hot chocolate är supergott :) Sen fortsatte vi vidare mot Piccadilly, och vädret blev helt underbart fint med sol och allt! Efter att ha tagit lite kort bestämde vi att vi skulle skita i Harrod's och åka direkt till Big Ben istället. Tänkte ta buss, men det var då vi upptäckte att vi bara hade tunnelbane-travelcard :p så vi fick gå tillbaka till Piccadilly och ta tunnelbanan istället. Går mot utgången och ser lite av nån brun byggnad och Jocke säger "Big Ben är ju precis här" Ja eller hur tänkte vi, men den var faktiskt precis där. Kom ut och kikade upp och såg en stor stor klocka bara :p På bron mellan Big Ben och London Eye var det helt sjukt fint väder. VÅR!
image481
Sen åkte vi tillbaka till Piccadilly och började gå bort mot Oxford igen, skulle försöka hitta Carnaby Street. Och det gjorde vi också, det var en bra shoppinggata med American Apparel, Converse, Accessorize osv. (: Gick runt där rätt länge, speciellt i O'Neill-affären där Ellen vela mellan att köpa en väska eller en hood. Sen lite bråttom att hitta Hard Rock Café så vi åkte en station typ till Green Park och hamnade på världens rikemansgata, Park Lane. Såg folk som såg ut som gamla adelsmän osånt :p Gick i alla fall mot gatan där Hard Rock skulle finnas, men där fanns inget. Ringer Ellens pappa och han säger att det nog har flyttat. Jaha, onödigt att åka hit kändes det som..

Men sen går vi vidare och ser en skylt där det står Hard Rock Store och yes då var det värt den korta resan hit. Grymt ställe med alla gitarrer och grejer! Efter det tog vi tunnelbanan till Liverpool Street Station och köpte lite mat för att sedan ta tåget tillbaka till flygplatsen. När vi sitter på tåget ringer nån med dolt nummer mig och snackar om nån hälsokontroll. Medicinskt Centrum som hade fått mitt nummer av mamma och ringde för att boka tid för en hälsoundersökning + att jag ska vaccinera mig innan USA. Hon prata så jäkla segt så man bara hade lust att skrika men vafan det blir dyrt det här! Ae men hon kunde väl inte veta att jag var utomlands :p F

ramme på Stanstead försökte vi köpa upp våra mynt för dom går ju inte att växla in hemma. Jag tänkte vara smart och köpa grejer för exakt 5 pund, betala med en tjuga och få tillbaka en 10-pundssedel och en 5-pundssedel, men självklart räknar jag fel och får betala 5,43! OH. Men men, när vi kom hem köpte pappa alla mina pund för 200 kr : ) Tack! Och förresten kan dom ju vara bra att ha, för det här ska vi göra om! Hade en sjukt kul dag även om jag var lagom trött när jag kom hem..! :D

Gaash va långt inlägg men så äre :)

Puss!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0