no such luck

Min otursdag idag! Vaknade imorse med skitigt hår och höger öga rött som fan. Kul, verkligen! I skolan hände väl inget speciellt, tråkigt och segt as always. Efter det skulle Ebba och jag ner till stan, men först skulle jag låsa in mina gympakläder i ett skåp på Friskis&Svettis. Men icke, man var tvungen att ha med sig EGET hänglås.

På thairestaurangen var jag tvungen att låna pengar av Ebba för att kunna betala maten. Jag hade tydligen tagit ut alla pengar ur min gula plånbok imorse och glömt dem hemma. Det trodde jag i alla fall att jag hade gjort ända tills jag kom hem och kom ihåg att jag hade lagt över alla mina pengar i den röda plånboken. Och den låg OCKSÅ i väskan jag hade med mig till stan, tillsammans med den gula plånboken. Men smart som jag var så kollade jag ju bara i den gula, och såg inte den röda alls. Så jag hade ju pengar i alla fall.. Daamn vad arg jag blev.

För att trösta mig lite så skulle jag mixa ihop lite pajdeg och äta den ogräddad som den är (eh? hahaha). Smart som jag är så spiller jag mjöl på golvet och måste hämta upp dammsugaren som står i källaren. När jag bär upp den tunga jävla saken för trappan så far en tanke genom huvvet på mig; nu ramlar jag säkert snart. Och visst fan gör jag det, jag halkar på sista trappsteget och skrapar upp smalbenet och slår i allt som går att slå i. Som tur var så var jag så pass reflexig att jag på nått vänster hann slänga upp den tunga jävla saken på golvet ovanför trappan, annars hade jag fått den över mig också. Tänkte väl att jag hade nog med blåmärken som det var..?

image172
HAHAHAHAHA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0