we were both sixteen and it felt so right

Midsommar. Det är nästan som en helt vanlig dag hemma hos oss. Det enda annorlunda är att vi äter "midsommarlunch" med sill (blä), ägg (dubbelblä), färskpotatis, gräddfil och gräslök. Mamma och pappa tar varsin liten snaps bredvid varsin liten öl. De dricker aldrig ens öl i vanliga fall. Inte snaps heller för den delen.

Detta är den enda traditionen vi har med midsommar. Inga kransar, midsommarstänger och inget "midsommar på tv"-tittande. Bara en liten trevlig lunch. Vi grillar på kvällen, men när gör vi inte det under sommaren? Äter jordgubbar till efterrätt, i år med tillbehören glass och hemlagad kolasås.

Det är en mysig midsommar vi har. Alldeles lugn. Visst, det är kul med fest och allt sånt. But there's nothing like peaceful silence.

Nu ska jag sova, hoppas att alla har haft en bra midsommar! Jag har ändrat min header också. Igen. Jag trivdes inte med den "gamla" (den var typ 4 dagar gammal..) så det fick bli en ny. Den blev.. väldigt stor. Big is the new mini. Yep. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0